Saturday 18 April 2015

Kenapa Saya Suka Sangat Dengan Bisnes Sekarang Hinggakan Tak Pandang Bisnes Lain Dah.

Dalam banyak-banyak bisnes yang pernah saya ceburi..Shaklee lah antara yang terbaik dan tulus..kenapa saya kata tulus??sebab makin banyak kita buat makin banyaklah yang kita akan dapat.Tiada istilah upline dapat lebih dari downline.Jom saya kongsikan cerita saya yang tak seberapa untuk anda semua supaya boleh ambil iktibar dan pengajaran.

Minat Berbisnes sejak dari sekolah rendah


Sebenarnya saya memang minat dalam bisnes ni dari sekolah rendah lagi.Masa tu kakak saya buat kuih dan suruh saya jual kat sekolah.Rasa suka sangat bila kakak bagi duit upah tolong jual.Habis sekolah saya dapat kerja di Shah Alam,kerja kilang je pun yang penting halalkan,masa tu umur 18 tahun dah sibuk-sibuk join macam-macam bisnes.

Antara satu bisnes yang saya paling ingat ialah A....saya pernah join satu bisnes nie.kena jual produk jugak..saya berusaha bersungguh-sungguh untuk dapatkan sales  yang banyak.

Kerja kat kilang,memang ramailah kawan dan pelanggan saya..setiap bulan boleh dikatakan untung jualan saya dekat rm1k..masa tu dah cukup seronok dah..banyak sangat dah rasa..hihi..kalau dicampur dengan gaji saya lagi..dah dekat rm3000.



Duit banyak sampai lupa nak ambil tahu point bonus


Hidup bujang pulak tu,memang seronok sangat sebab boleh bagi duit lebih kepada mak ayah kat kampung,boleh beli apa yang kita nak.Oleh kerana dah rasa duit dah cukup banyak,maka tak sempat nak fikir bab-bab bonus point jualan tu..nak dijadikan cerita..BONUS POINT yang saya punya tu diambil oleh upline saya sendiri( memang teruklah orang tu)..



Upline Yang Tidak Jujur


Entah macam mana cara yang dia ambik tu saya pun tak tau..tapi sebab upline yang TIDAK JUJURlah membuatkan saya jadi tawar hati nak berbisnes.
Tetapi selepas saya join Shaklee nie ianya memang bagus..sebab siapa yang rajin usaha dia yang dapat..walaupun ada upline..dia takkan dapat point dari kita..Shaklee sendiri yang akan bagi point kat upline kita..so,adilkan !! Yang penting kita haruslah berusaha untuk mencapai kejayaan..Rezeki tidak datang bergolek depan mata kita..kecuali dengan izinNya..yang Maha Pemberi.



Nak tau kenapa saya jatuh cinta dengan Shaklee nie?haa..meh baca keistimewaan lain Shaklee...


1 ) Mengubah hidup saya lebih tenang dan selesa

 2) Banyak sangat kelebihan dan faedah yang Shaklee bagi kepada SID mereka

3 ) Pelanggan sentiasa memberikan komen yang positif dan saya dapat makan-makan kat hotel secara percuma!!




Jika anda ingin merasai sendiri hebat ke tidak bisnes Shaklee ini,kena cuba dulu.Dan saya pasti anda juga akan terpikat..

Boleh hubungi saya Pn Zainab Mat Rani untuk maklumat lanjut.No telefon 017-3954394.Nak gunakan whatsapp pun boleh.

Semoga anda juga boleh berjaya dunia dan akhirat.Amiinnnn Ya Rabb