Thursday 30 January 2014

Ubah hidup lebih selesa dgn Shaklee

Assalamualaikum w.b.r & salam sejahtera...

Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
Syukur pada mu Ya Allah..

Hanya nak berkongsi kisah2 hidupku yang tak seberapa ini..

Saya bukan dari keluarga senang..Dari kecil sudah disuruh bekerja kerana arwah ayah seorang yang sgt tegas & pentingkan pada bisnesnya..Yela..utk msa depan keluarga jgk.
Dia tak pandai membaca tau..tetapi kalau bab mengira ni..memang no 1.
Kami adik beradik yg lain semua kena kerja keras..tapi hasilnya pun ok jgkla..Apa yg kita nak dia akan bagi..

Apa yg saya masih ingat sampai sekarang..sikapnya yg suka plan semua benda awal2 lagi..
Cth:Semua anaknya kena paksa belajar kereta..dan ambil lesen..Dia thu takat mana kemampuan anak2nya..
Tapi masa tu kami yg tak tau apa2..ikut jela..suka ke tak suka..kena ikut..nanti kena marah..huhu.

Apa yg saya dapat lihat arwah ayah saya sebenarnya seorang yang :
♥apa2 benda pun kuat berusaha..tak kira siang & malam.
♥konsisten walau apa masalah sekali pun..tetap bersabar walau bisnesnya down..malah lebih bersemangat nak berusaha..
♥bijak mengatur langkah & pantas bertindak supaya tidak berada dibawah selamanya.
♥selalu fikirkan masa depan..
♥murah hati..selalu bersedekah..sebab itulah rezeki yg makin bertambah.

Inshaa Allah..akan saya ikut semua itu untuk mengubah kehidupan supaya lebih berjaya dunia & akhirat..
Al fatihah buat arwah ayah ku ( Mat Rani bin Dollah )..semoga ditempatkan bersama orang2 yg beriman...Amin...

Kini..aku bersyukur..kerana dipertemukan dengan group Jutawan Shaklee..banyak mengubah hidupku..
Jika nak dibandingkan dulu..manalah ada masa nak buat amalan rohani..klu ada masa pn..sembang2..gosip2..main h.set..(alasan je tu..huhu)

Tetapi sekarang saya rasa lebih tenang dan rumahtangga pun terjaga setelah saya ambil keputusan utk berhenti kerja pada pertengahan tahun lepas..
Join shaklee tidak merugikan sapa2 pun termasuklah saya sendiri kerana banyak manfaat yg kita dapat selain dapat menambah ilmu berbisnes secara online ini..

Bonus shaklee yg saya dapat tu tengah2 bulan boleh membantu suami saya..walaupn x seberapa (inshaa Allah..akn semakin bertambah)..tetapi sgt bermakna buat saya.

Kerana sy bekerja hanya dari rumah..tak perlu nak tinggalkan anak2 kt taska lagi..makan minum semua terjaga..alhamdulillah..

Inshaa Allah..jika ada kemahuan..disitu ada jalannya..

Sesiapa yg berminat nak tambah side income tu..jangan segan2 pm saya utk tahu lebih lanjut..

Handphone : 0173954394
Email : zulzai05@gmail.com
Fanpage :ZnZ Abadi Store

Sharing is Caring..