Wednesday 20 January 2016

Resipi Sandwich Telur Sedap Dan Paling Mudah,Main Campak Dah Jadi

Assalamualaikum Dan salam sejahtera,

Setiap Hari kepala ni duk fikir kan apa nak masak esok Hari,nak bawa apa bekal untuk Anak sekolah esok Dan esok..Macam ni lah kerja kita sebagai seorang Ibu.Memang sentiasa akan pening kepala kalau fikir bab masak.


Nawaitu saya tahun ini Dan seterusnya memang nak bekalkan Anak Anak makanan ke sekolah setiap pagi.Bukan apa,makanan kat kantin tak berapa nak digemari sangat sebab Dahlah mahal Dan rasa pun tak berapa nak sedap sangat.


Jadi,Cara alternatifnya saya kenalah rajin memasak setiap Hari..hihii.Kalau dah hari hari masak tu,faham faham aje lah ye,pening duk fikir menunya.Nasib baiklah sekarang zaman canggih manggih,semua boleh di Google,taip aje nak masak apa terus keluar..hihi..


Nanti saya akan kongsikan menu yang mudah dan senang Untuk Ibu ibu memasak dirumah setiap hari 😁.Untuk Hari ini,saya bekalkan Roti Sandwich Telur aje..Dah lama sangat tak buat,sekali makan memang marbeles rasanya..Sapa nak puji kalau bukan diri sendiri kan..hihii


Tapi resipi ni saya Dah ubah suai sikit sebab nak ikut tekak sendiri.Cadangnya letak cheese,tapi cheese takde pulak..maka buat ajelah apa yang ada kat dapur tu. Oh ya,sandwich ni kalau kat kedai 2 keping Dah rm3 tau..kalau buat sendiri sangatlah jimat.Dapat makan dengan sepuas Hati lagi..


                                        RESEPI SANDWICH TELUR


                                                    Bahan-bahan :


                                     Roti Gardenia (buang kerak roti)

                       4biji Telur rebus (dikupas kulit dan lenyek )
Mayonis (saya letak 5 sudu besar)
1biji Tomato ( saya dadukan)
Lada Banggali 3warna ( kuning,merah dan hijau saya dadukan)
Gula ( secukupnya rasa )
Garam (secubit, saya tambah)
Lada Sulah ( secukupnya rasa )
Butter (untuk disapu pada roti)

Cara-cara :

Lenyekkan telur rebus agak agak hancur sedikit.
Masukkan garam,lada sulah,gula.
Masukkan lada Banggali Dan semua bahan bahan yang lain.

Saya buat 2 bekas sebab Anak tak suka makan lada Banggali tu

Barulah masukkan mayonis.


Kacau sampai sebati.
Sapukan roti dengan butter, sudukan inti telur rebus atas roti, tutup dengan sekeping lagi roti.
Potonglah ikut suka Hati Ibu masing masing ye..


Opss..JANGAN pandang pada rupa ye..hihi kena rasa dulu baru tau !

Sedia untuk dimakan...lazatnya tak terkata...muaahh..Haa...Anak pasti menggemarinya !!

Selamat Mencuba..