Wednesday 10 September 2014

Atasi Masalah Rambut dengan Harga yang Murah

Rambut adalah mahkota wanita..Sentiasa dijaga,dibelai dan dimanjakan..Jika bermasalah haruslah kena dirawat atau diubati.Rambut ni macam jenis masalahnya contoh rambut berminyak,berkelemumur,rambut kering,rambut gugur.Macam saya sendiri kulit rambut bermasalah kering dan berkelumumur.
Macam2 jenis shampoo saya gunakan tetapi tidak berhasil.
Pada awal tahun lepas saya ada buat rawatan di 101 Hair Care.alhamdulillah ianya menjadi.Harganya agak mahallah tak sanggup nak pergi lagi sekali..Yang saya pergi tu pun guna pakej promosi hanya bayar rm20 je untuk 1 rawatan.Harga sebenar ialah rm599 ( tapi itu ikut pakejlah..ada yang lagi mahal ).Tetapi hasilnya memang mengujakan.Hampir 1 bulan rambut saya bebas kelemumur..Bila habis stok saya dah tak sambung lagi..hanya pakai mana yang ada je kat pasaran.
Anda jangan risau ada juga rawatan dari rumah yang harga jauh lebih murah dan produk boleh tahan berbulan-bulan.Memang mrnjimatkan.

Mari kita ketahui masalah rambut secara ringkasnya,masalah rambut ni ada 3 peringkat kitaran :
 ★kitaran pertumbuhan rambut yang normal iaituanagen (pertumbuhan)
★telogen (berehat)
★katagen (pertumbuhan semula).

Pada peringkat anagen, ia menunjukkan proses rambut baru tumbuh dari dasar folikel dan fasa ini lazimnya berlangsung selama beberapa tahun untuk menghasilkan rambut yang tumbuh sepenuhnya. 

Tahap telogen pula menyaksikan rambut yang kini matang hanya terikat secara longgar pada akar rambut. Rambut ini pula kebiasaannya gugur selepas beberapa bulan atau ditolak keluar oleh rambut seterusnya yang tumbuh dari bahagian bawah. 

Untuk peringkat katagen, rambut berhenti daripada tumbuh manakala akar rambut mengecut. Dasar folikel akan berkecai dan rambut bergerak naik di dalam folikel, menjauhi akar dan salur darah yang membekalkan rambut dengan khasiat. 

Produk Shaklee membantu dalam menangani masalah ini. Antara produk yang saya cadangkan ialah secara ringkasnya :

Zinc Complex - mengukuhkan syaf rambut
B-complex - bersifat anti stress
Revitalizing Shampoo (rangkaian ProSante)

Sebagai tambahan juga anda boleh mengambil:
ESP (Energising Soy Protin) - Sumber protien, kerana rambut dibina dari protien.

Rangkaian Prosante yang lain seperti :
Nourishing Scalp Treatment
Replenishing Conditioner
Lightweight Conditioner

Shaklee Collagen Powder -  Jika anda mempunyai budget lebih, boleh cuba kolagen powder ni, mmg berkesan mengatasi masalah rambut gugur malah rambut akan lebih licin dan lembut! 









Ianya terpulang pada bajet anda dan boleh pilih ikut kemahuan masing2.Jika berminat boleh hubungi saya Pn Zainab Mat Rani 017-3954394.Boleh contact saya bila2 masa sahaja..whatspp @ we chat.

1 comment:

  1. Saya dah cuba..Memang terbaik lah set ni..Berbaloi beli..hehe.
    http://nurkids2u.blogspot.com

    ReplyDelete