Sunday 5 October 2014

Petua hilangkan bau petai di mulut

 Dah kenyang menikmati petai tu jenuh pulak kena fikir pasal baunya.nak berakap dengan orang pun susah..busuuuuukkkk...Makan sedap tapi itulah saya sendiri tak tahan bau mulut lepas makan petai.Haaa...hari ni saya nak kongsikan cara hilangkan bau mulut lepas makan petai.

Petua nak hilangkan bau petai


1. makan beras mentah dalam 10 biji selepas makan benda2 berbau.
2. kunyah terung mentah agak2 sebesar ibu jari.
3. kunyah timun.
3. berus gigi selepas menggunakan dental floss dan kumur dgn listren
4. kunyah chewing gum
5. selepas makan = ambil pil yang melawas buang air besar agar makanan itu cepat2 keluar sebaik di        hadam (cthnya: teh org kampung)

*Sebelum dan selepas makan petai, sila minum dalam tiga empat teguk susu segar ok!
Susu segar yang dimaksudkan disini adalah susu lembu ke, kambing ke, unta ke, InsyaAllah berkesan... 

*Kalau nak makan petai, makan dengan terung.. contohnya makan Sambal Petai dan Pajeri Terung atau makan sambal Petai campur terung.. ok jeaaa.. cubalah.. korang akan perasan yang bau petai tu x seteruk macam makan Petai single jeaa..

*Antara petua lain ialah., potong terung n letakkan kat bucu toilet kita tu.. nanti terung tu akan serap bau petai yg wangi tuu..cubalah yer..saya sendiri belum cuba..tapi kita try and error okay..

Inilah rupa petai yang sedaap tapi busuk lepas makan..hihi

Saya Zainab Mat Rani merupakan Shaklee Independent Distributor anda ( ID 956208 ) diseluruh Malaysia.Saya bersedia memberikan anda khidmat nasihat secara percuma dan servis pelanggan terbaik untuk sahabat-sahabat semua serta anda semua yang berhajat untuk mencari supplement kesihatan yang sesuai buat diri sendiri,anak-anak,ibu,ayah dan saudara mara. 

Saya juga bersedia membimbing sahabat-sahabat yang berminat untuk memulakan perniagaan online dan menjanakan pendapatan bermula dari 3 angka hingga 5 atau 6 angka dengan Shaklee. 

 > Hubungi saya personally melalui telegram/we chat/whatsapp/ 017-3954394 untuk info lebih lanjut 
  >Jom follow saya di FB : Zainab Mat Rani 
     Fan page : znzabadistore blogspot 
    Email: zulzai05@gmail.com