Monday 21 April 2014

Set Hamil Simple tapi sangat Berkesan

Assalamualaikum wbr & salam sejahtera..

Kat sini saya share kehebatan Set Hamil kat semua..saya ingin berkongsi kebaikan2 product kat korang dengan yakinnya sebab saya sendiri dah merasa perbezaan yg amat ketara berbanding dengan pregnant yg lepas2..Bukan sy sorang je tau yg gemar dg set Hamil Shaklee ni..malah lebih ramai lg ibu2 gojes kat luar sana tu yg percaya dgn set Hamil Shaklee nie.

Perbezaan yg saya rasakan paling UTAMA ialah bertenaga & cergas sepanjang hari..Kadang2 tu adalah rasa letih + ada perasaan malas..opppsss..Biasalah tu kalau ibu2 tengah pregnant..kan.
Alhamdulillah skarang dah masuk 7bulan lebih..setakat nie tak pernah lagi ada masalah :
~sakit gigi
~cramp@ urat bersimpul
~sakit2 belakang
~HB low

Setiap kali checkup kt klinik..alhamdulillah..cantik jer bacaan HB sya.kalau tak sebelum ni memang selalu kena marah ngan nurselah..sebab terlalu rendah sy punya HB..siap pitam2 tu..sangat bahaya utk ibu hamil & baby dlm kandungan..HATI2 tau kawan2 semua..sekarang bacaan HB sya berada di tengah2..setiap bulan check up..maintain jer..
Saya juga mengambil Vitalea Iron Formula bagi menggantikan Obimin yang disediakan oleh klinik.kerana Vitalea Iron bebas bahan pewarna ye. dan ia berfungsi dalam pembinaan sel darah merah saya..

Biasa kalau pregnant perut nie mesti asyik laaappppaaarrr je kan...tapi kali nie tak de rasa lapar sangat..sebab bila minum ESP perut rasa penuh jer..so,tak perlu asyik nak makan jer..
Lagi 1,ESP ~ saya amalkan dr awal kehamilan..alhamdulillah juga sebab kali ni DIABETES pun tak de..syukur sangat2.


Saya juga jarang pening yang keterlaluan & muntah2.orang kata morning sickness yang teruk diawal kehamilan...rasanya.tu kebaikkan yang saya dapat lepas saya ambil Vitamin B Complex sebab didalam B complex sudah ada asid folic dan vitamin2 B yang lain.

Dan dengan Ostematrixia membekalkan saya sumber kalsium.In shaa Allah ia boleh menguatkan tulang dan membantu pembesaran tulang dan otak bayi dalam kandungan saya. yang paling penting SEMBELIT dah tiada..pagi2 tu lancarrr je membuang..memang selesa..sapa2 yg ada buasir jangan segan2 nak ambil OSTEMATRIK ni tau !! Sangat2 membantu anda...






Khasiat & Fungsi yang ada dalam setiap vitamin SET HAMIL


1. Vita-Lea 

Multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukkan sel sel darah merah.Jika ibu ibu mengambil vita-lea ini, 

2. B-Complex 

Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folic. Asid folic dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan . Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

3. Vitamin C 

Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat. Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C untuk meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh. 


4. Ostematrix / Kalsium 

Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah bertujuan untuk menguatkan dan pembentukkan tulang dan gigi bayi yang sihat.Pengambilan kalsium jugak boleh membantu mengurangkan sakit pinggang, sakit belakang, kebas kebas.


 ESP @ Energizing Soy Protein

Sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel sel tisu, hormon dan enzim didalam tubuh. Baik untuk wanita yang mengandung dan penyusuan anak. Ia juga penting untuk pembentukkan kuku, rambut dan kulit.

Esp ini juga boleh memberi tenaga kepada ibu ibu hamil yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Dalam masa yang sama ESP boleh memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.




Jika berminat nak dapatkan SET HAMIL yg simple dan berkesan nie..
boleh hubungi saya  : 017-3954394 ( Pn Zainab Mat Rani)
facebook : https://www.facebook.com/messages/
Pages : ZnZ Abadi Store
Blog : znzabadistore.blogspot.com
Email : zulzai05@gmail.com


PERHATIAN : Konsultasi selepas pembelian produk dan jadual pengambilan adalah khas untuk pelanggan kami sahaja. Sila rujuk pengedar anda untuk jadual pengambilan & kosultasi selepas pembelian. Terima kasih.