Monday, 17 November 2014

Makan Nasi Dengan Kicap Sahaja Gara-gara Minum Mealshake

Alahai..kesiannya....Kalau baca tajuk entri kali nie memang dah tahap kesian dah ni.Kenapa makan Nasi dengan Kicap sahaja??
Haaa..kalau nak tahu,gara-gara MEALSHAKE lah Ayrin dah tak memilih makan.Kalau tak sebelum ni,kalau tak ada lauk memang tak nak makan ataupun kena pujuk bagai barulah dia nak makan..Itu pun hanya beberapa suap je.

Sekarang ni saya memang kena stanby masak nasi lebih sebab malam-malam Ayrin akan minta nasi walaupun dah makan pukul 8 malam.Kadang-kadang dia dah nak tidur pun mintak nasi lagi.Selagi tak bagi nasi dia tak boleh tidur.Sebagai ibu yang kesian kat anak,kenalah bangun jugak bagi makan anak dulu kenyang-kengang.Kalau nak ikutkan malas tu adalah jugak tapi bila difikirkan anak nak makan kenalah usaha dan gagahkan diri turun bawah ambik nasi.

Kalau dulu bila anak tak nak makan nasi risau sangat.Yelah,badan dah nampak tulang rusuk dah.Kurus sangat.Yang tak boleh tahan tu,ada orang cakap ibu ayrin ni tak bagi Ayrin makan ke?Macam budak tak cukup makanan je..Fuhhh..mau tak terasa hati ibu Ayrin ni..kan..hihi.Sebab itulah,saya usaha jugak bagi Ayrin minum Mealshake ni.Alhamdulillah,memang nampak perbezaannya.Berat badan pun dah naik 2 kg dalam masa sebulan.

( alahai...nak masukkan gambar pun tak boleh,kamera telefon problem pulak )

Bukan itu saja tau,masalah sembelit Ayrin pun dah tiada.Itu yang buat dia lebih suka nak minum mealshake.Yang tak tahan tu,Ayrin siap cakap Terima Kasih Shaklee..hehe..bersemangat dia sebab dah tak sakit kalau nak buang air besar.



Kalau anda nak tahu apa yang hebat sangat Mealshake tu,BOLEH BUKAK DALAM NI..akan ada jawapannya.



Nak tahu Kenapa saya memilih Mealshake?

♥Untuk Tumbesaran
♥Untuk Perkembangan Minda
♥Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
♥Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
♥Untuk Anak kekal aktif
♥Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
♥Meningkatkan berat badan anak
♥Membantu anak fokus
♥Membantu kurangkan kekerapan asthma
♥Mengatasi masalah sembelit pada anak
♥Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
♥Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
♥Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
♥Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

Antara kelebihan lain Meal Shakes Shaklee ini adalah :

★Rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
★Sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas
★Sesuai untuk seisi keluarga
★Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
★Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral serta kalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
★Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
★Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
★Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
★Meningkatkan selera makan anak
★Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
★Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
★Menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
Amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti

Jika anda berminat dan memerlukan konsultasi untuk sebarang vitamin,bolehlah hubungi saya Pn Zainab Mat Rani (017-3954394)

posted from Bloggeroid

18 comments:

  1. Mealshake bukan shj blh diambil oleh kanak2 yang dewasa dan warga emas pun blh minum

    set perut kempis pilihan ramai

    ReplyDelete
  2. Meal shake shaklee memang terbaik... :D

    ReplyDelete
  3. Haa..lepas nie mesti kulit anak2 lagi cantik kan. Yalah. Hari2 mak buatkan mealshakes. Terbaikk!!

    JommSihatDanCantik -> TUJUH SETENGAH BIJI OREN DALAM 1 TABLET

    ReplyDelete
  4. Paling ketara luka2 badan (anak-anak suka main lasak di luar rumah) cepat sembuh sejak amalkan mealshake. Dulu jenuh nak ubatkan, kdg2 infected

    ReplyDelete
  5. Syukur alhamdulilah.. Anak-anak pun dah x memilih makanan sangat..


    Tips-memikat-jejaka-pujaan

    ReplyDelete
  6. Anak saya pun sama juga... lepas bagi mealshakes ni selera lain macam. penat pulak ibu nya ni nak masak sampai ke tengah malam. hihihi

    Petua Kempiskan Perut Buncit Selepas Bersalin

    ReplyDelete
  7. Mealshake juga dpt bantu utk anak2 fokus di dlm klas, bntu anak2 picky eater, eczema dll.. Pelbagai khasiat dan klebihan dlm 1 canister Mealshake..
    CARA MENDIDIK ANAK MENJADI ANAK SOLEH

    ReplyDelete
  8. yerlaaa...memang kanak-kanak berselera makan bila consume mealshake....nak saya ansyik2 minta nasi...nak tidur pun minta nasi lagi...hihihi

    Mengatasi Masalah Haid Tidak teratur

    ReplyDelete
  9. Memang bagus mealshake ni terutamanya pada kanak-kanak. Orang dewasa atau ibu mengandung pun sangat bagus amalkannya.
    Jom Sertai Peraduan Beli & Menang Raikankasih

    ReplyDelete
  10. Meal shake memang sangat-sangat membantu menambahkan selera makan anak-anak.

    penyakit-yang-paling-ditakuti-oleh-kaum

    ReplyDelete
  11. Anak saya memang tak sah lau takde kicap..sosej pun cicah kicap ABC

    Kepentingan Minyak Ikan Pada Wanita Hamil

    ReplyDelete
  12. rasa mealshake pun sedap..kalau ank2 pun suka.. mak2 pun suka jgak..hihi

    ReplyDelete
  13. Anak2 memang suka sangat Mealshakes. Lagi2 kalau ditambah dalam ice cream.. nyum2..

    ReplyDelete
  14. ibu menyusu pun boleh ambil mealshakes ni...

    ReplyDelete
  15. Mealshake sesuai kalau ada yang tak.suka telan pil. Rasa sedap dan.harum bau vanila.

    Mengidam Sotong Kangkung

    ReplyDelete
  16. Saya dan suami pun suka mealshake :) hehe. So kena beli lebih. Anak satu tong, kami berdua satu tong lagi!

    ReplyDelete