Saturday 6 September 2014

Resipi Cekodok Nasi yang Gebussss

Dipagi hari minggu ni duk fikir2 nak masak apa ye..yang senang dan sedap dimakan.Nak masak nasi rasa awal sangat lagi.Nak pergi kedai pun malas.Jadi kena masak apa yang ada kat dapur je la..Ermmmmm...apa yer?
Masuk dapur tengok ada nasi yang semalam punya ada lagi..Haa wat cekodokla..kenyang dan senang..Resipi nie saya ambik kat Kak Sabrina Khan..Mula2 buat memang rasa sedap sangat..Kalau petang2 ada tetamu datang mengejut pun tak risau dah..buat nie jer..Kawan2 pun kata sedap..terus mintak resipi nak buat jugak..Terima kasih kak sebab kongsikan resipi yang senang ni..



Bahan2 :
2 cawan nasi
1 cawan tepung gandum ( terpulang kalau cair tambah tepung )
1 1/2 cawan air panas
1/2 cawan air sejuk
1 biji telur
Bawang besar dihiris
Cili merah dihiris
Daun sup dihiris
Ayam dicincang halus
Sedikit serbuk kunyit
Garam

Cara2nya :
Blendkan nasi bersama air
Curahkan kedalam tepung yang telah diayak
Masukkan telur,garam,serbuk kunyit dan bahan2 yang dihiris
Gaul sebati..dah siap untuk digoreng.

Tapi hari ni saya agak malas sikit hanya campur2 je semua bahan,tidak sempat nak ayak2 tepung dah..air pun saya guna air sejuk je..dan saya jugak tambah soda bikarbinat 1 sudu kecil..Nasib rasanya pun sedap jugak..alhamdulillah..licinnnnn dimakan anak2 ku..

Ini gambar yang saya goreng tadi...Taraaaa...jom makan !!



Walaupun nampak simple janji sedap,lembut2 gebusss gitu.LEMBUT DIDALAM..RANGGUP DILUAR...hihi.

Okeylah,selamat mencuba..