Sunday 20 July 2014

Resipi Mealshake Oreo

MEALSHAKES antara produk yang menjadi rebutan buat ibu2 gojess kat luar sana tu..kerana mealshakes membantu kanak2 yang mempunyai masalah kesihatan dan membantu kanak2 lebih cergas sepanjang masa.
Saya sendiri berikan Mealshake kepada 2 orang anak saya & mereka sangat sukakan Mealshake..Setiap hari wajib minum mealshake nie..Biasa saya bancuhkan mealshake dengan milo jer..tetapi kalau hari2 minum yang sama jer mereka pun boring jugak..Jadi saya tukarla menu lain untuk mealshakes nie..Macam2 saya buat @ olah minuman yang berasakan mealshake nie..tak mengapa yang penting SEDAPPPP..kan.Antara resipi mealshakes yang saya buat ialah "MealShake Oreo"

Gambar hiasan..gambar sebenar tak sempat nak snap dah licinnn
Meal Shake Oreo

Bahan-bahan :
  • 1 sudu besar Meal Shake
  • 1/2 sudu besar ESP
  • 4 keping Oreo di patah2 kan
  • Milo
  • Ais
  • Shaker@blender

Cara-caranya
  • Masukkan milo ke dalam blend bersama Meal Shake dan ESP.
  • Masukkan oreo yang dipatah2kan.
  • Masukkan milo & juga beberapa ketul ais..Blendkan..kejap jer tau.
  • Tuang dalam gelas masukkan ke dalam freezer sementara menunggu waktu berbuka puasa.
  • Boleh juga letakkan aiskrim kat atas tu..
p/s : resipi nie saya tak buat selalu sebab sejukkan..tak berpa elok untuk kesihatan..so,.saya lebih suka bagi anak2 yang suam2 gitu..
Boleh dibancuh dengan semua minuman kegemaran, susu, air coklat, jus buah, nak buat jadi aiskrim pon boleh!sangat simple

Cara pengambilan Meal Shakes Shaklee

1) Orang dewasa: 3 sudu Meal Shakes
2) Kanak-kanak 7 tahun ke atas: 2 sudu Meal Shakes
3) Kanak-kanak 1-6 tahun: 1 sudu Meal Shakes

INGAT...VITAMIN TAK BOLEH dicampur dengan:

1) Air panas (guna air suam atau sejuk sebab air panas boleh musnahkan protein dalam Meal Shakes)
2) Air berkarbonat dan bergas
3) Minuman berkafein seperti teh, kopi, nescafe
So, dah paham kan macam mana nak bancuh dan minumMeal Shakes?
Selamat ber Meal Shakes!! Hehe
Oh yea, diingatkan yang kanak-kanak bawah setahun tak boleh minum Meal Shakes tau!

Jika berminat nak dapatkan MEALSHAKES  sekarang..boleh hubungi :
FB : Zainab Mat rani
Page : ZnZ Abadi Store
Email : zulzai05@gmail.com
Phone : 01-3954394

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Berminat? Hubungi, Whatsapp atau SMS saya di 017-3954394 Fanpage : ZnZ Abadi Store http://znzabadistore.blogspot.com/