Monday 5 May 2014

Al Kisahnyaaaa...

Hanya ingin berkongsi cerita yg tak seberapa...

Saya nak kongsikan betapa bestnya dapat join Shaklee..sebab nak share yg anda juga boleh dapat cash bonus setiap TENGAH BULAN..Haa sapa nak bagi kan..kalau harapkan gaji ngan majikan..sebulan sekali jer pun...


Bulan 6 tahun lepas (2013)..mulalah saya join ahli Shaklee..masa tu memang tak tau langsung Shaklee adalah MLM..sebab tak nampak susur galurnya lagi..

Kisah dari zaman sekolah & alam pekerjaan..

Sejak dari zaman sekolah lagi saya dah terdedah dgn bekerja..kerja kat rumah jer pun..company keluarga..
balik dari sekolah..makan tghari,rehat kejap..terus kena turun padang ( arwah ayah buat kilang arang )..
Lepas habis SPM,keje kat umah sementara kerja kat tempat lain.Tahun 2000..saya dah mula kerja kat Shah Alam sbg operator pengeluaran sampailah tahun 2011..Pertengahan tahun 2011 tu,sy dapat offer kerja di sebuah gudang gula2 di Subang Jaya..Kalau namanya kerja kt warehouse..faham2jela,sangat busy sentiasa..
Tapi saya enjoy sebab kat warehouse rules dia bebas tak seketat kat kilang...

Nak citer kat sini..masa kerja kat kilang (thn 2000~2005),saya sgt aktif menjual macam2 barang dari katalog..Masa tu naik bas ke gi keje..siap angkut barang (cadar,pinggan mangkuk dll )dlm bas..Berat & susah payah masa tu tak yah nak citer lah..tp sebab minat berniaga saya enjoy jer....


Macam mana & Kenapa boleh berhenti kerja ??

Okey,.bulan 6 tahun 2013..bermulalah saya sebagai SURIRUMAH..Nak tau kenapa sy ambil keputusan untuk resign sedangkan dh berbelas2 tahun saya bekerja makan gaji...sebenarnya..memang dh fikir masak semasaknya.siap buat sembahyang Istikhoroh..sebab nak buat keputusan yg agak susah & memerlukan jangkamasa yg panjang..
Sebagai seorang isteri,ibu,pekerja..memang besar tanggungjawabnya..Pagi2 dh hantar anak sulong sekolah ( masa tu darjah 1)..lepas tu hantar anak no 2 kat nursery..blh katakan setiap hari mengadu tak nak gi taska tu..Yg si abang plk duk ngadu penat naik van sekolah..terkejar2 nk kena gi sek agama lak ptg tu..dgn makan tak kenyang,mandi pun ala2 kadar jer..Ada gak kena marah ngan driver van sek sebab lambat bersiap kt taska ( biasalah budak2 kan... )
Kalau dh hari2 duk mengadu macam tu,hati ibu mana boleh tahankan..Saya sendiri mmg sibuk & penat kat tempat kerja,..(kdg2 masa tgh drive pun boleh kuar air mata sebab terlampau penat )..balik rumah belum pun sempat nk berehat..terus ke dapur siapkan makanan utk mkn malam..
Dah siap masak,kena kemas2 rumah,lipat kainla...masa pun cepat sangat berlalu..sampaikan kerja sekolah anak pun tak tertengok..( ibu jenis apalah aku macam nie..padahal ank baru 2org..itu pn boleh tak sempat nak jaga )
Sejak dari itu..aku bernekad nak berhenti kerja jugak..tapi pada masa yg sama aku mesti cari side income dri rumah...


Macam mana saya boleh terjebak dalam Shaklee ni ??

Bila duk layan2 FB mlm tu..ternampak post KELEBIHAN JOIN SHAKLEE dari fb Wan Fatihanum..sekali tgk kawan lama masa sekolah menengah dulu..terus PM dia nak tahu lebih detail.
Alhamdulillah...dgn minat & semangat yg tengah membara tu..bulan pertama dapatla cash bonus rm35...Masa tu kira okeylah sebab duk umah pun dapat duit..padahal buat pun xdelah banyak mn sebab dlm proses belajar lagti...
Dari bulan ke bulan..cash bonus saya semakin bertambah...hinggalah Mac 2014 saya naik SUPERVISOR..

Kini..alhamdulillah rasa semakin seronok bersama Shaklee..selain dapat income 4angka sebulan,,dapat tambah kenalan di alam maya..Memang tidak ada perasan boringla sebab dapat tukar pendapat & berkongsi cerita pasal biz Shaklee nie

Oleh kerana saya sendiri dah merasa BESTnya join Shaklee ni..saya nak kongsi & nak korang merasa sendiri dapat duit hasil titk peluh kita sendiri.
Walaupun bekerja dari rumah,,setiap tgh bulan dapt jugak berkongsi bonus duit ku dgn keluarga..
Belanja mereka makan,,beli hadiah buat suami ( sbg penghargaan kerana sudi menyokong dari belakang ).
Kalau masa kerja dulu..rasanya xsempat kot nak belanja ank2 mkn sedap2 klu tgh bulan,,huhu..awal bln tu ada la..tu biasa KFC je kot..
Kini Alhamdulillah..syukur padaMu  YA Allah..


Berminat nak tambah SIDE INCOME jugak ??
Jangan segan2 yer..hubungi saya di 017-3954394

Akan di ajar dari A to Z..di add ke GROUP JUTAWAN,macam2 ilmu yg boleh dipelajari...(kalau nk belajar kat luar tu wajib kena bayar mahal pulak tu.( bukan ratus2..ribu riban)
Yang penting uoalllsss betul2 minat,bersemangat & rajin berusaha !!!

JOM UBAH HIDUP ANDA MENJADI LEBIH BERJAYA DUNIA & AKHIRAT..



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Berminat? Hubungi, Whatsapp atau SMS saya di 017-3954394 Fanpage : ZnZ Abadi Store http://znzabadistore.blogspot.com/